menusearch
pishgamantabriz.ir

علت بوق زدن دستگاه اکسیژن ساز چیست ؟

پنج شنبه بیستم مهر ۰۲
(15)
(0)
علت بوق زدن دستگاه اکسیژن ساز چیست ؟

مشاوره رایگان جهت تعمیرات اکسیژن ساز   04133362384

 

علت بوق زدن دستگاه اکسیژن ساز چیست؟

 

 

 

علت بوق زدن دستگاه اکسیژن ساز

 

 

 

هنگامی که دستگاه اکسیژن ساز شما بوق می‌زند، ممکن است ناراحت کننده باشد اما در واقع وقتی دستگاه اکسیژن شما بوق می‌زند یا چراغ چشمک‌زن را می‌بینید، به راحتی می‌تواند شما را از مشکلی آگاه کند، اما نگران نباشید. دستگاه های اکسیژن ساز با این ویژگی ها ساخته شده اند تا به شما اطلاع دهند که چیزی در عملکرد یا استفاده از دستگاه درست نیست. اکثر دستگاههای اکسیژن ساز دارای چندین ویژگی ایمنی نصب شده برای جلوگیری از آسیب به تجهیزات شما هستند. اینها معمولاً به شکل آلارم های صوتی با یا بدون چراغ چشمک زن هستند. در حالی که برای هر دستگاه اکسیژن متفاوت است،

 

 

 

هشدارها و آلارم های مختلف دستگاه اکسیژن ساز


بسته به مدل و برند دستگاه شما، می‌توانید یکی از چند علامت هشدار احتمالی را ببینید. از چراغ های رنگی مختلف گرفته تا بوق بدون چراغ، مهم است که بدانید این نشانگرها چه چیزی را به شما می‌گویند. اگر دستگاه اکسیژن ساز شما بوق می‌زند، ممکن است یک چراغ قرمز، زرد یا سبز ببینید. اما ممکن است اصلا نوری را نبینید. ممکن است دستگاه شما با این سیگنال‌های معمولی متفاوت باشد، بنابراین برای تأیید منبع هشدار به دفترچه راهنمای خود مراجعه کنید.
اقدامات ساده ای که ممکن است بدیهی انگاشته شود می‌تواند باعث شود که دستگاه اکسیژن ساز شما بوق بزند. مواردی مانند قرار دادن دستگاه خود در یک منطقه با تهویه ضعیف یا تمیز نکردن یا تعویض منظم فیلتر هوا می‌تواند باعث به صدا درآمدن بوق دستگاه شما شود. گاهی اوقات همیشه مشخص نیست که چه چیزی باعث ایجاد بوق هشدار می‌شود، بنابراین حتماً دفترچه راهنمای کاربر را بررسی کنید.

 

 

برای عیب یابی بیشتر با ما تماس بگیرید.

04133362384

 

 

از شایعترین دلایل بوق زدن و هشدار دادن دستگاه اکسیژن ساز

 

قطع جریان برق

خطای کاربر

سیستم قادر به تولید اکسیژن کافی نیست

کمبود جریان اکسیژن

دستگاه بیش از حد گرم شده است

چراغ‌های LED قرمز سبز و زرد در پنل جلوی دستگاه وجود دارد که به شما کمک می‌کند تشخیص دهید چه مشکلی رخ داده است.

 

 

 

علت بوق زدن دستگاه اکسیژن ساز

 

 

قطعی برق

 

دستگاه های اکسیژن ساز جهت کارکردن به برق نیاز دارند و با قطع جریان برق دیگر قادر به کارکردن و تولید اکسیژن نیستند، چه از طریق باتری یا یک اتصال سیمی به پریز برق، به منبع انرژی نیاز دارند. قطع شدن برق یکی از رایج ترین دلایلی است که دستگاه شروع به بوق زدن می‌کند. همچنین دستگاه های اکسیژن ساز قابل حمل معمولاً زمانی که باتری از درصد معینی پایین می‌آید به شما هشدار می‌دهند،.بنابراین از اتصال دستگاه خود به پریز برق دار مطمئن شوید یا در صورتی دستگاه شما پرتابل یا قابل حمل است باطری آن را شارژ کنید.

 

 

بیشتر بخوانید : علت روشن نشدن یا علت کار نکردن دستگاه اکسیژن ساز چیست

 

 

 

داغ شدن یا افزایش دمای بیش از حد اکسیژن ساز


یکی از مشکلاتی که استفاده کننده گان با اکسیژن ساز دارند این است که بعد از چند ساعت استفاده گرم می‌شود. ممکن است بدنه دستگاه داغ باشد. اغلب دستگاه های اکسیژن ساز دارای یک دستگاه ایمنی حرارتی یا قطع کننده هستند، اگر احساس می‌کنید دستگاه خیلی داغ است، توصیه می‌شود آن را خاموش کنید و به مدت 20 تا 30 دقیقه استراحت دهید.

مانند تمام دستگاه های الکترونیکی، اکسیژن سازها باید در دمای معقول نگهداری شوند تا از گرم شدن بیش از حد جلوگیری شود. همه دستگاهها با دستورالعمل های عملیاتی در مورد دمای محیط ارائه می‌شوند. اطمینان حاصل کنید که دمای اتاق طبق دستورالعمل سازنده حفظ می‌شود. همچنین باید تهویه کافی برای خروج گرمای تولید شده توسط کمپرسور وجود داشته باشد. در صورت تجاوز از محدوده دمای داخلی، دستگاه ممکن است به طور موقت کار نکند. در این شرایط دستگاه را محیط دارای دما و تهویه مناسب منتقل کنید. در صورت ادامه دار بودن مشکل دستگاه حتما بایستی بررسی و سرویس شود.

 

 

مشکل خلوص پایین دستگاه اکسیژن ساز


اکثر دستگاه های اکسیژن ساز اکسیژن با خلوص بین 90 تا 96 درصد زمانی که دستگاه به طور معمول کار می‌کند را ارائه می‌دهد. برخی از مدل‌ها وجود دارند که غلظت اکسیژن با افزایش سرعت جریان خروجی کاهش می‌یابد. که بایستی مشخصات سازنده را بررسی کنید.

اگر غلظت اکسیژن شروع به پایین آمدن از حد طبیعی کند، LED زرد روشن می‌شود. در صورت عدم توجه، عملکرد دستگاه ممکن است شروع به بدتر شدن کند. هنگامی که LED قرمز روشن است و زنگ به طور مداوم بوق می‌زند، خلوص اکسیژن در حال حاضر بسیار کمتر از حد معمول است. کثف بودن فیلتر هوای ورودی، می‌تواند بر خلوص اکسیژن تأثیر بگذارد. از این رو تمیز کردن دوره ای فیلترها ضروری است.این هشدار معمولاً نیاز به تعمیر و نگهداری دارد.

 

 

بیشتر بخوانید : زمان سرویس دستگاه اکسیژن ساز خانگی (نحوه استفاده و نگهداری اکسیژن ساز)

 

 

 

 

موارد زیر به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید مشکل اکسیژن ساز شما چیست:

 

 

 

1 - علت بوق زدن اکسیژن ساز بدون روشن شدن چراغ led

 

با روشن کردن دستگاه، زنگ هشدار صوتی به طور مداوم بوق می‌زند اما هیچ یک از LED ها روشن نیست، این به این معنی است که دستگاه برق دریافت نمی‌کند. بررسی کنید که آیا دوشاخه سیم برق اصلاً به دستگاه وصل است یا به درستی در پریز برق قرار داده شده است یا با وصل برقی دیگری بررسی کنید تا ببینید آیا پریز برق دارید یا خیر.در صورت حل نشدن مشکل با مرکز تعمیرات تماس بگیرید.

 

 

2 - دستگاه اکسیژن ساز بوق میزند و چراغ قرمز روشن است


این هشدار ممکن است یک مشکل برق نیز باشد، بنابراین پیشنهادات مرحله اول را امتحان کنید. ممکن است فیلترهای کابین یا فیلتر ورودی کمپرسور هوای اکسیژن ساز مسدود شده باشد و دستگاه شما بیش از حد گرم شده است. فیلترهای کابین واقع در کناره اکسیژن سار را از هرگونه گرد و غبار یا زباله هایی که ممکن است روی آن جمع شده باشد، مانند خاک و موهای حیوانات خانگی پاک کنید. از آنجایی که دستگاه شما دائماً هوا را به داخل می‌کشد، ذرات دیگری را خواهید دید که در فیلتر گیر کرده‌اند، بنابراین آن را مرتب تمیز کنید. فیلتر هوای ورودی نیز اگر از نوع قابل شستشو باشد آن با مواد شوینده مناسب بشوید و پس از خشک شدن مجددا در محل خود نصب کنید. پس از آن ممکن است لازم باشد چند دقیقه صبر کنید تا اکسیژن ساز خنک شود. مجددا دستگاه را روشن کنید در صورتی مشکل برطرف نشده با مرکز تعمیرات ما تماس بگیرید.

 

 

3 - دستگاه اکسیژن ساز بوق میزند و چراغ سبز روشن است


این هشدار به دلیل کمبود جریان اکسیژن است. بررسی کنید تا مطمئن شوید که فلو متر به اندازه کافی بالا رفته است (باید بالای 0.5 لیتر در دقیقه باشد). اکثر دستگاه های اکسیژن ساز می‌توانند سرعت جریان اکسیژن را اندازه گیری کنند. اگر دستگاه تشخیص دهد که جریان اکسیژن کاهش یافته است، به شما هشدار می‌دهد. یکی از مشکلات رایج این است که چیزی مانع مسیر اکسیژن شده است یا شیلنگ متصل شده به بیمار پیچ خورده است، لوله‌ها می‌توانند به راحتی زیر صندلی‌ها یا سایر مبلمان از طریق استفاده روزمره قرار گیرند و این می‌تواند به مرور زمان به لوله‌های شما آسیب برساند. با روشن بودن دستگاه، هوای خروجی را در طول لوله احساس کنید. لوله های آسیب دیده را تعویض کنید و لوله های پیچ خورده را باز کنید. مطمئن شوید که مسیر بدون پیچ خوردگی و عاری از هرگونه انسداد است، همچنین وضعیت لیوان مرطوب کننده را نیز بررسی کنید و در صورت نیاز لیوان را تمیز کنید.

 

 

4 -علت روشن شدن چراغ زرد یا قرمز دستگاه اکسیژن ساز


با بررسی همه چیز در 3 مرحله اول شروع کنید و اگر هنوز در پاک کردن زنگ هشدار موفقیت آمیز نبودید، به احتمال زیاد سطح خلوص اکسیژن کافی نیست یا تغلیظ کننده نشتی داخلی دارد.

اکسیژن ساز باید سطح O2 بیش از 90 درصد تولید کند. این را می‌توان با یک سنسور اکسیژن اندازه گیری کرد. اگر اکسیژن ساز اکسیژن کمتر از حد درصد تعیین شده را تحویل می‌دهد، ممکن است زئولیت های دستگاه نیاز به تعویض داشته باشد. در هر صورت از دستکاری دستگاه خوددرای کنید و با مرکز تعمیرات تماس بگیرید.

 

بیشتر بخوانید : زئولیت دستگاه اکسیژن ساز چیست

 

 

 

مشاوره رایگان جهت تعمیرات اکسیژن ساز   04133362384

گالری تصاویر محصول
تصاویر
بیشتر
تماس
پیام در واتساپ
سوال خود را در واتساپ مطرح کنید